کد خبر: ۲۳۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
گزارش «تجارت آنلاین» از اهد اف و ابعاد  سفر وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل:
وزیر امور خارجه آمریکا د ر د ومین بخش از سفر منطقه‌ای خود  د یروز –سه‌شنبه- برای د ید ار با مقام‌های صهیونیستی وارد  سرزمین‌های اشغالی شد . آنتونی بلینکن د ر بخش اول سفر خود  به ترکیه و 5 کشور عربی مصر، ارد ن، قطر، عربستان سعود  و امارات موضوع جنگ غزه را با سران این کشورها مورد  بحث و بررسی قرار د اد .

خون‌شویی بلینکن د ر تل‌آویو

گروه جهان: وزیر امور خارجه آمریکا د ر د ومین بخش از سفر منطقه‌ای خود  د یروز –سه‌شنبه- برای د ید ار با مقام‌های صهیونیستی وارد  سرزمین‌های اشغالی شد . آنتونی بلینکن د ر بخش اول سفر خود  به ترکیه و 5 کشور عربی مصر، ارد ن، قطر، عربستان سعود  و امارات موضوع جنگ غزه را با سران این کشورها مورد  بحث و بررسی قرار د اد .
به گزارش «تجارت انلاین»، بر اساس گزارش‌های منتشر شد ه، وزیر خارجه آمریکا قبل از سفر به اسرائیل، ناکید  کرد ه، عربستان، ارد ن، قطر، امارات و ترکیه د ر مرحله بعد  از جنگ غزه مشارکت خواهند  د اشت. بنا بر اظهارات اخیر بلینکن، او هر جا که رفته رهبرانی را د ید ه که برای ممانعت از گسترش د ایره جنگ مصمم هستند . د ر تحولات جد ید ، بلینکن که از عربستان سعود ی به اراضی اشغالی وارد  شد ه‌است، بر اساس شنید ه‌هایش د ر پایتخت‌های مختلف عربی د ر جریان تور خاورمیانه‌ای خود ، قصد  د ارد  د ولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگران را د ر مورد  آیند ه نوار غزه تحت فشار قرار د هد .

برنامه بلینکن د ر تل‌آویو
کانال ۱۲ عبری به نقل از منابع خود  فاش کرد ه بود  که هد ف آنتونی بلینکن از سفر به اراضی اشغالی «د رخواستی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر برای انتقال به مرحله سوم جنگ» است. این کانال د ر عین حال نوشت که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت د اخلی رژیم صهیونیستی گفته‌است: «کابینه جنگ مجاز به اعلام انتقال به عملیات محد ود  د ر نوار غزه نیست.» د ر سطحی د یگر، یک مقام آمریکایی د ر سخنانی برنامه اصلی سفر وزیر خارجه کشورش به تل‌آویو را فاش کرد . این مقام آمریکایی که به د لیل حساسیت موضوع حاضر به افشای نامش نشد ه است به شبکه «NBC» اعلام کرد  که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حامل پیامی از سوی واشنگتن برای مقامات رژیم صهیونیستی است. این مقام آمریکایی د ر این باره تصریح کرد  که بلینکن د ر جریان سفرش به تل‌آویو به مقامات رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند  که جنگ د ر نوار غزه د ر سریع‌ترین زمان ممکن باید  متوقف شود . د ر همین حال، شبکه CNN نیز به نقل از یک مقام د ر د ولت جو باید ن، رئیس جمهور آمریکا گزارش د اد  که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باید  بین شیوه مد یریت ایتامار بن گویر و بتسلئیل اسموتریچ به ترتیب وزیر امنیت د اخلی و وزیر د ارایی رژیم اشغالگر و روشی که واشنگتن را راضی می‌کند ، یکی را انتخاب کند .
پیش از این نیز روزنامه عبری زبان «هاآرتص» به نقل از برخی منابع «آگاه» نوشته بود ، ارزیابی‌های مسؤولان د ستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی حاکی از آن است آنتونی بلینکن که د وشنبه وارد  تل‌آویو شد ، از مقامات کابینه این رژیم خواهد  خواست به ساکنان شمال نوار غزه که اکنون د ر مناطق اسکان موقت آوارگان د ر مرکز و جنوب نوار غزه هستند ، اجازه بازگشت به مناطقشان را بد هند . این روزنامه نوشت، مسؤولان کاخ سفید  از وخامت فاجعه انسانی د ر جنوب نوار غزه «نگران» هستند  و تمایل د ارند  این پیام را به مسؤولان تل‌آویو برسانند  که سبک عملیات جنگی د ر شمال نوار غزه که د ر حال حاضر برقرار است، «باید  تغییر کند ». شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز عصر یکشنبه گزارش د اد ه بود  که بلینکن از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم د رخواست خواهد  کرد  به شکل رسمی پایان مرحله جنگ متمرکز و شد ید  د ر شمال غزه و انتقال به مرحله بعد ی را که شامل عملیات‌ها و حملات مشخصی است، اعلام کند . این شبکه عبری زبان د ر اد امه گزارش د اد ، مذاکراتی که بلینکن با مسؤولانی د ر تل‌آویو انجام خواهد  د اد ، بر جبهه شمالی (د رگیری‌های رو به تشد ید  با حزب‌الله) متمرکز خواهد  بود . تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به رایزنی‌های متعد د  آموس هوکشتاین، فرستاد ه آمریکا د رباره احتمال باز شد ن جبهه د یگری د ر لبنان به د لیل تشد ید  د رگیری‌ها و تبد یل آن به جنگی فراگیر با حزب‌الله، از تشد ید  نگرانی‌های آمریکا د ر این رابطه خبر د اد .
توجیه جنایت صهیونیست‌های د ر غزه
هر چند  بلینکن د ید ار با بلینکن را د ر د ستور کار د ارد  اما تا لحظه تنظیم گزارش حاضر اینت د ید ار او با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی است که کانون توجهات را به سوی خود  جلب کرد ه است.
منابع رسانه‌ای از د ید ار و گفت‌وگوی وزیر خارجه آمریکا با رئیس رژیم صهیونیستی همزمان با تظاهرات د ر مقابل مقر د ید ارشان د ر تل‌آویو خبر د اد ند .
الجزیره د ر این باره نوشت که د ه‌ها صهیونیست همزمان با این د ید ار د ر برابر محل د ید ار بلینکن و هرتزوگ تظاهرات کرد ه و خواستار آزاد ی اسرای صهیونیست د ر غزه شد ند . هرتزوگ د ر جریان این د ید ار به شد ت از آفریقای جنوبی به د لیل شکایت به د یوان کیفری بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی انتقاد  کرد . وی د ر این باره گفت: «هیچ چیز سخیفانه‌تر از شکایت آفریقای جنوبی نیست که اسرائیل را به ارتکاب نسل‌کشی د ر جنگ با نوار غزه متهم کرد ه و خواستار توقف فوری عملیات نظامی ما شد ه‌است».
هرتزوگ با توجه به فشارهای واشنگتن برای کاهش آسیب به غیرنظامیان د ر نوار غزه و با توجه به شکایت علیه رژیم صهیونیستی د ر د اد گاه لاهه اد عا کرد : ما علی‌رغم شرایط پیچید ه موجود  تمام تلاش خود  را برای کاهش آسیب وارد  شد ن به غیر نظامیان به کار می‌گیریم. وی د ر تلاش برای توجیه کشتار زنان و کود کان د ر غزه مد عی شد : «اسرائیل قبل از هد ف قرار د اد ن منازل غیرنظامیان د ر نوار غزه به آنها هشد ار می‌د هد ، ما با آنها تماس می‌گیریم، اطلاعیه‌های هشد ار د هند ه را توزیع می‌کنیم و از تمام ابزارهای مجاز د ر قوانین بین‌المللی برای انتقال ساکنان استفاد ه می‌کنیم.» هرتزوگ همچنین د ر تقلا برای توجیه بمباران مناطق مسکونی و مساجد  و بیمارستان‌ها د ر غزه به بهانه حضور رزمند گان فلسطینی د ر آنها گفت: «ما هر کاری از د ستمان بر می‌آید  انجام می‌د هیم تا بتوانیم تهد ید  زیرزمینی عظیمی را که د ر خانه‌ها، اتاق خواب‌ها و مساجد  آنها وجود  د ارد ، از بین ببریم.» اسحاق هرتزوگ افزود : «از د ولت آمریکا برای ایستاد ن د ر کنار ما د ر این نبرد  تشکر می‌کنیم. ما د ر چارچوب قوانین بین‌المللی بشرد وستانه از خود  د فاع می‌کنیم.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار